تحقیق حقوق متقابل زن و مرد در خانواده

مطالب دیگر:
📚دانلود گزارش كارآموزي در شركت رنگ پودري سمند📚دانلود گزارش كارآموزي رشته برق در اداره برق📚دانلود گزارش كارآموزي مديريت - آرش سميعي📚دانلود گزارش كارآموزي مديريت - احمد رضا رضواني📚دانلود گزارش كارآموزي مديريت جلال صادقي📚دانلود گزارش كارآموزي مديريت رامين قاسمي📚دانلود گزارش كارآموزي مديريت شرکت لبنيات پاستوريزه پاک پي📚دانلود گزارش كارآموزي مديريت- حميدرضا خواموشي📚دانلود گزارش كارآموزي مكانيك📚دانلود گزارش کارآموزی تاسيسات الكترونيكي📚دانلود گزارش کارآموزی دانشگاه امام حسين(ع) معاونت پژوهش دانشکده فنی مهندسی📚دانلود گزارش کارآموزی در شركت تراشكار و قالبسازي📚دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری در شركت آرگون صنعت مركزی📚دانلود گزارش کارآموزی روابط عمومی الکترونیک(Epublic Relations)📚دانلود گزارش کارآموزی شرکت رنگین پروفیل کویر📚دانلود گزارش کارآموزی صنعت درب و پنجره سازی آلومینیوم📚دانلود گزارش کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي📚دانلود گزارش کارآموزی پروژه آبياري📚مقاله در مورد سیر تاریخی باغ سازی در ایران (قبل از اسلام)📚مقاله طب گياهي، کهن ترين شيوه درمان📚پروژه کارآموزی کنترل الکترونیکی موتور دیزل📚گزارش كارآموزي احداث ساختمان فلزي📚گزارش كارآموزي حسابداري دارايي فاطمه پولادي📚گزارش كارآموزي در شركت سويا سان📚گزارش كارآموزي مديريت- شركت خطوط لوله و مخابرات لرستان
حقوق متقابل زن و مرد در خانواده|2014485|gjc
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع تحقیق حقوق متقابل زن و مرد در خانواده می باشد.

فرمت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 16 صفحه


زنان در تكاپو مقدمه اي تاريخي بر آراء و انديشه ها و سازماندهي و فعاليت هايي است كه بر حوزه اي وسيع از جنبش هاي رهايي زنان از اواخر سده هيجدهم تا زمان حال تأثير گذاشته اند.

تا كنون در مورد «حقوق زن در اسلام» بويژه از ديدگاه كلاسيك كارهاي نسبتاً مفيدي از سوي محققان و نويسندگان مسلمان انجام پذيرفته و ابعاد و زواياي مختلف اين موضوع – البته عمدتاً با زاويه ديدي ارتدوكسي – مورد امعان نظر قرار گرفته است؛ اما جنبش فرهنگي و مدني مدرني كه در دهه هاي اخير در ميان مسلمانان ترقي خواه و اصلاح طلب كشورهاي مسلمان پديد آمده است، بسياري از كارهاي پيش گفته را – كه غالباً انگيزه اصلي پديد آورندگان آنها، دفع تهمت از فقه كلاسيك در خصوص حقوق زنان بوده است كه بيشتر محققان غربي بدان دامن مي زده اند – مورد چالشي جدي قرار داده است. از اين رو در دهه هاي اخير كوشش هاي تازه اي از سوي اصلاح طلبان مسلمان براي بازخواني حقوق زنان در اسلام – البته با نگرشي پويا گرايانه و گاه تأويلي – آغاز شده است؛ اين كوشش ها با برخوردهاي دفعي شديد بنيادگرايان {نسك گرايان} مسلمان، مواجه گشته و بعضاً با ناكامي مأيوس كننده اي همراه بوده است.

با اين وجود، روند رو به رشد فرايند مدرنيته در جوامع مسلمان و مثتضيات عصر جديد، مدافعان ارتدوكسي فقه كلاسيك را ناچار از توجه و پاسخ گويي به پرسش ها و موضوعات جديد ارائه شده از سوي تجددگرايان (درباره حقوق زن) و يا واگذاري ميدان به حريف كرده است.
اين همه ايجاب مي كند تا قطع نظر از كارهايي كه در گذشته (از ديدگاه كلاسيك) در زمينه حقوق زنان در اسلام انجام يافته است – با
توجه به پرسش ها، نيازها و مقتضيات حقوقي جديدي كه در اين خصوص به وجود آمده است – به يك باز خواني تازه تري ( و البته نه لزوماً متجددانه) از حقوق زن در اسلام پرداخته شود.














در ماده اول UDHR اعلام شد كه «همه افراد آدمي آزاد به دنيا مي -آيند و از حيث شأن و حقوق با يكديگر برابرند.»ما حقوق انساني را
«كلين مي ناميم زيرا هر يك از ما، در هر مقامي كه گمارده شده باشيم،از حقوقي انساني كه بر اساس نظمي اخلاقي قرار دارند، برخورداريم. كلي بودن حقوق به معني آن نيست كه هرگز آنها قابل تغيير نباشند يا اين كه همه مردم انها را به يك نحو تجربه كنند. كليت به معني وجود يك فرهنگ واحد و جهان شمول نيز نيست. حقوق انساني همچنين جدايي ناپذيرند، به اين معني كه هيچ كس نمي تواند در هيچ شرايطي خود را از آنها محروم سازد.

همساني زن و مرد از حيث ارزش وجودي
1. همساني زن و مرد از حيث ارزش وجودي
در قرآن و سنت قطعه ي نبوي، دو موضوع را بايد از هم تفكيك كرد تا قضاوت ما پيرامون نقطه نظر اسلام درباره زن تصحصح و ضمناً تكميل شود؛ آن دو موضوع عبارت است از: 1- شخصيت انساني و شرافت روحاني زن، كه از نظر قرآن و سنت، همسان و برابر با شخصيت و شرافت روحاني مرد است؛ زيرا اين موضوع، اساس «دعوت ديني» را تشكيل مي دهد و به هيچ روي تابع «ساخت اجتماعين نيست.